vrijdag 26 februari 2010

Heerlijk en eenvoudig dessert

Ik maak zelden een nagerechtje klaar. Meestal geef ik aan het einde van de maaltijd (als we volk ontvangen, want als Roger en ik onder ons tweetjes zijn, laat ik zelfs dat achterwege) wat kaas met brood, en fruit.
Maar de kinderen willen soms liever iets zoets. Ik durf dan wel een kant en klaar dessertje te kopen.

In oktober van vorig jaar gingen we op visite bij mijn vriendin Marie-Louise. En we kregen daar een dessert dat ik heerlijk vond:  niet te zoet en heerlijke smaakcombinaties. Ik heb haar onlangs gevraagd hoe ze dat had klaargemaakt en hier is haar receptje:

Per persoon in een "potje" doen:

1) een laagje kweeperengelei

2) appelcompote ( nogal grove stukken )

3) slagroom (bij voorkeur zelf geklopte, dus niet uit een spuitbus)

4) hagelslag.

Moet ik zeker onthouden en al eens bereiden: onze tuin brengt zoveel kweeperen en appelen voort!

(Met dank aan Marie-Louise)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten