woensdag 14 april 2010

Daslook bloeit nog maar schaars in de Mombeekvallei

We reden vandaag naar Gors op Leeuw.

P4144163

Zicht op Gors op Leeuw vanuit de Mombeekvallei (Foto Roger)

Van daar wandelden we nog eens naar Zammelen (dat is  serieus klimmen!) eerst via een stukje van de Mombeekvallei, daarna klommen we verder omhoog via velden en weiden.   Uiteraard wilde ik nagaan of de daslook al ontloken was. Maar dat zouden we pas ontdekken in het terugkeren naar ons vertrekpunt.
Wel heb ik voor de eerste keer opgemerkt dat die zo rustgevende omgeving (weer hebben we niemand ontmoet en hoorden we alleen vogels zingen) in feite een jachtgebied is.

P4144161  

(Foto Roger: merk op hoe de boom is gegroeid rond het plaatje!)

Na ongeveer een half uurtje zaligheid ondanks het zweten en puffen, kwamen we aan in Zammelen. Niemand op straat. En we keerden terug naar Gors op Leeuw via de Mombeekvallei.

P4144171

(Foto Roger)

Dalen dus. Deze keer gingen we kijken naar de plek waar we ooit daslook ontdekten. Maar, hoewel ik van op afstand de uien-achtige geur opving, er bloeide nog maar heel weinig daslook.

P4144168

(Foto Roger)

Wel veel bosanemonen, maagdenpalm en sleutelbloemen.

P4144170

(Foto Roger)

Ik heb dus niet gevonden wat ik in feite zocht. Maar Roger heeft wel enkele mooie foto’s gemaakt van bloesemende sleedoornstruiken. Eentje ervan geef ik jullie hierbij:

P4144173

(Foto Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten