dinsdag 20 april 2010

Druk, druk!

‘Liefke, zou ik geen lid worden van de KVLV? Zo ontmoet ik mijn nieuwe buurvrouwen af en toe!’

‘Goed idee, Engelke!’

‘Liefke, men vraagt mij om bestuurslid te worden van de KVLS. Een vergadering per maand, dat is toch te doen?’

‘Ja, waarom niet, Engelke!’

‘Engelke, zouden we geen lid worden van Heemkunde Groot Heers? Het voorstel kwam van de voorzitter.'

‘Waarom niet, Liefke, lijkt me heel interessant!’

‘Liefke, ik zit met een probleem: deze avond vergadering van de KVLV en van de KVLS. Wat moet ik doen?’

‘Wat jou het meeste aanspreekt, natuurlijk Engelke!’

‘Engelke, ze hebben mij gevraagd penningmeester te zijn voor Heemkunde, wat zou ik doen?’

‘Aanvaarden, Liefke. Zoveel werk is dat nu ook weer niet, en ik weet dat jij heel plichtbewust dat werk zult doen.’

‘Liefke, de KVLS vraagt me penningmeester te worden. Ik heb dat aanvaard, want ik weet dat ik op jou kan terugvallen: jij doet dat werk al een tijdje met succes hé!’

‘Oké, Engelke!’

‘Liefke, luister eens: ik zit hier met een dringende en lange vertaling, ik moet nog bankieren voor de KVLS, en ik moet dringend een beetje schoonmaken, want morgen komt de familie Klepkens op visite. Help je mij even?’

‘Sorry Engelke, ik heb het ook druk, hoor: foto’s zoeken van Heers vroeger en nu. En daarbij, ik moet nog absoluut het gras afrijden. En vergeet niet dat we overmorgen bij Hendrik worden verwacht!’

‘Liefke, deze avond is er een vergadering van de KVLV, maar ik kan echt niet gaan: te veel vertaalwerk binnengekomen. Erg hé! Zeggen dat ik lid was geworden om mijn nieuwe buurvrouwen beter te leren kennen!’

‘ Je moet je prioriteiten stellen, hé, Engelke!’

‘Zal ik die vertalingen dan maar niet aanvaarden, Liefke?’

‘Zeg, wat ben jij voor een zelfstandige, Engelke? Een goede zelfstandige weigert zo weinig mogelijk werk!’

‘Liefke, volgende week komt de baby van Elvira en Geert hier logeren. Hebben we alles in huis?’

‘Nee, natuurlijk niet, Engelke, maar dat zullen we nu even gaan kopen.’

‘Ja, maar, Liefke, we moeten straks Zeger gaan afhalen aan het station van Borgworm!’

‘Zullen we dan alles in één keer doen, Engelke? Boodschappen, misschien een wandelingetje, en dan Zeger opwachten?’

‘Ja maar Liefke, wanneer moet ik dan schoonmaken en vertalen?’

 

Uiteraard is dit allemaal verzonnen (hoewel gebaseerd op werkelijke verenigingen, waar we inderdaad lid van zijn). Maar het kwam in mij op toen Boudewijn Knevels sprak over het opvangen van zijn kleinkinderen morgen, in het terugkomen van een bestuursvergadering van de KVLS, bij Edith Oeyen.

Kleinkinderen hebben wij nog steeds niet. Een veel drukker leven dan destijds in Antwerpen wel.

En dat lijkt nu iedereen te hebben!

Wanneer is er dan nog tijd voor spiritualiteit? Ik heb die tijd echt nodig!

http://www.lalibre.be/debats/opinions/article/577217/a-quoi-sert-la-spirit-ualite.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten