woensdag 7 april 2010

Lectuur en eigen schrijfsels

Dit weekend was mijn moeder dus op visite en dan wordt er zoveel gebabbeld dat je zo goed als geen kans krijgt om te lezen. Ik ben nochtans met twee romans bezig (‘La maison du canal’ van Simenon en ‘Les anges noirs’ van Mauriac). Twee tegelijk, ja, en dat doe ik vaker.

Maar ik kon dus niet verder doen tenzij in bed. Toch heb ik een heel klein beetje gelezen. Diagonaal dan, in ‘Dag allemaal’. Mijn moeder had het tijdschrift meegebracht voor tijdens de treinreis. Ik weet dat ‘Dag allemaal’ heel goed verkoopt, had het bladje heel lang geleden al wel eens ingekeken (omdat ik het van iemand had gekregen) en vond het toen al niet veel waard. Af en toe een interessant interview en voor de rest roddels, was mijn indruk ervan. Nu vond ik het nog erger. Alleen roddels las ik daarin! Ik begrijp niet dat zoveel mensen hun geld daaraan willen geven. Vervangen die roddels over BV’s misschien de vroegere roddels over buren?

Onlangs bestelde iemand mijn allereerste boek ‘Zoals de zee een zandkasteel’. Dat boek werd in 1994 uitgegeven door ‘Zuid & Noord’, een uitgeverij die niet meer bestaat. Gelukkig vond ik nog twee exemplaren op zolder waarvan ik er hem één opstuurde. Ik vroeg hem slechts 10 euro (vermits het toch een heel oud boek betrof) en wat merk ik vandaag? Op mijn bankrekening heeft hij 20 euro overgeschreven. Met de vermelding: ‘Mijn prijs!’. Echt tof, die blijk van appreciatie!

Vermits ik toch aan het bankieren was en had gemerkt dat Free Musketeers mijn royalty’s had uitbetaald, surfte ik nog even naar de website van die uitgeverij. Om vast te stellen dat er toch nog enkele exemplaren zijn verkocht van ‘In de schaduw van de moerbeiboom’ dat ik in 2007 uitgaf. Ook een leuke verrassing! http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/613/in-de-schaduw-van-de-moerbeiboom.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten