vrijdag 11 juni 2010

Ontevreden mensen

Nog net voor het slapen gaan. De hele avond hebben Roger en ik gechat met Hendrik, en dat was heel tof, al vraagt chatten naar mijn goesting een veel te snelle ‘pen’. Oei, nee, tegenwoordig speelt de pen geen rol meer, alles wordt getypt.

Maar ik wilde het eigenlijk over iets anders hebben.

Nany (mijn moeder dus) en veel andere mensen, hebben de uitnodiging voor onze Matadi-reünie al ontvangen.

En in een telefoontje vertelde Nany me dat ‘iemand’  (die zelfs niet naar de reünie komt) als commentaar had dat er ‘zelfs’ geen kip is voorzien. Dat het dus een magere barbecue zou worden, die wij, Nany en het echtpaar Beeckman onlangs hebben bedisseld.

Tja, zeg, Roger (de mijne dus) heeft echt een afkeer van kip, Lily kan niet tegen zalm, enz. Maar het aanbod lijkt me wel breed genoeg om iedereen te plezieren:

- een aperitief (méthode champenoise, fruitsap, pilsbier) met als hapjes bruschetta met tapenade, kerstomaatjes met tonijnvulling en kruidenkaas, bouillabaisse en warm geitenkaasje in gerookt spek met pijnboompitjes en accacia-honig.

- een barbecue (roodbaarsfilet met fijne groentjes in papillot, geroosterde sardines, merguez en chipolata, lamsbout) met een uitgebreide salade- en sausjesbar: verschillende soorten rauwkost, aardappelsla met spekreepjes en sjalotjes, geroosterde en gevulde aardappels, rijstsla, pastasalade, couscous, farfala, taboulé en kruidenboters.

- een dessertbuffet (chocolademousse, crème brûlée, tiramisu, verse fruitsalade, gekoelde sabayon met amandelsmaak).

- koffie in buffetvorm

Biedt dat geen voldoende keuze? Wat zijn mensen toch moeilijk soms!

 

Ik heb vandaag ook ‘Hard labeur’ van Reimond Stijns gelezen. Knap, maar angstaanjagend, en aangrijpend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reimond_Stijns

Geen opmerkingen:

Een reactie posten