zaterdag 28 augustus 2010

3000 calorieën

Naar het schijnt levert een gemiddelde barbecue je rond de 3.000 calorieën. Als je weet dat we maar omtrent de 2.000 calorieën per dag nodig hebben, zal je niet versteld zijn dat je na de ‘vakantie’ weer dikker bent geworden!

Wij hadden deze avond ook een barbecue, in Sint-Truiden, georganiseerd door SKPS (een vereniging waar Roger lid van  is en die ook geregeld de ‘partners’ uitnodigt).

Hun formule vond ik ongelooflijk slim bedacht! Onder een langwerpig afdak, langs de twee lange kanten beschermd door de muren van clublokalen, en aan de twee kopzijden voor de gelegenheid gedeeltelijk beschut door platen, zaten rond de 240 mensen te eten, te drinken… en te roken!

Want de formule omzeilde ook de ‘antirookwet’: we zaten immers ‘buiten’, en toch beschermd tegen de herfstkoelte die ‘s avonds al voelbaar is.

 

P8285740

P8285741

P8285742

P8285743

P8285744 (Foto’s Roger)

Het was heel lekker en gezellig, maar, ondanks het feit dat ik maar de helft van de mij toebedeelde porties vlees heb opgegeten, had ik weer dat opgeblazen gevoel na het eten. Ik denk dat de ‘kindjes’ niet voor niets zeggen dat ik een mussenmaag heb… en dat je van dat soort eten inderdaad dik wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten