woensdag 4 augustus 2010

Eigen schrijfsels en onze taal

Gisteren, heel laat, heb ik toch nog een beetje voortgeschreven aan dat boek waarvan ik echt niet weet of het de moeite is er verder aan te werken (want, ja, ‘mama Nany’,en sommige andere lezers, schrijven is ook ‘werken’!).

Natuurlijk denk ik hier weer aan het boek ‘het einde van de standaardtaal’, zie http://jessymaesen.blogspot.com/2010/03/het-einde-van-de-standaardtaal.html .

Maar vandaag hoorde ik tijdens het journaal op de radio weer zo’n echt Vlaams brabbeltaaltje spreken door mensen die geïnterviewd werden, dat ik dacht: ‘toch beter een standaardtaal’ (want daar zou ik voor pleiten in mijn boek).

Vandaag had ik geen tijd om verder te schrijven. Maar als ik wel de tijd had gehad, zou ik het gedaan hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten