maandag 20 september 2010

Herfst, grappig ouderwets mopje en seks

Vrij rustige dag vandaag: onder andere boodschappen en een wandeling van een half uurtje in het bos tussen Klein Gelmen en Mettekoven (ik voel echt nog het gevolg van die oneffenheden tijdens die laatste klim in de Elzas). Je ruikt en je ziet de herfst naderen, onder andere aan de vele paddenstoelen, de gevallen hazelnoten, de okkernoten hier en daar (ook in onze tuin)!

Deze avond scheurde Roger een paar blaadjes van onze muurkalender ‘De Druivelaar’, en één grapje vond hij zo leuk dat hij het mij liet lezen.

Ikzelf begreep eerst de ‘clou’ niet!

‘Moeten trouwen’ was immers zelfs in ‘onze’ tijd’ niet meer de ‘regel’!

Ik schrijf het mopje even over:

‘Gesprek tussen dokter en patiënt:

- Voor een man van 60 bent u in prima conditie!

- Wie zegt dat ik 60 ben? Ik ben vorige maand 83 geworden!

- Wat? 83? Hoe oud is uw vader geworden?

- Wie zegt dat mijn vader dood is? Hij is 105. Volgende maand gaat hij trouwen.

- Ik begrijp niet waarom een man van 105 nog wil trouwen.

- Wie zegt dat hij wil trouwen?’

En inderdaad, als je ervan uitgaat dat je vroeger soms ‘moest trouwen’ dan is het grapje wel leuk. Want, in tegenstelling tot wat jullie, ‘kindjes’, misschien denken: ook voor oudere mensen is seks nog belangrijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten