woensdag 1 september 2010

Toch eerlijke handelaars?

Onze Subaru heeft één groot mankement voor ons: de trekhaak is niet in orde. Dat wisten we toen we de auto kochten. We beseften dat we er iets moesten aan laten doen, want wij hebben zulke trekhaak vaak nodig, maar vermoedden dat het goedkoper zou zijn zelf te zoeken naar een oplossing.
En vandaag reden we dus naar een gespecialiseerde ‘trekhaakzaak’. Of ze konden zorgen voor het ontbrekend sluitingsmechanisme dat de bol bevestigt aan het frame van de trekhaak?

Nee, en zeker niet voor een Subaru! Dat aparte  mechanisme werd niet meer vervaardigd, en zelfs een volledige trekhaak voor een Subaru van dat jaar was niet meer te vinden. Maar wat wel mogelijk was: een volledige nieuwe trekhaak kopen, bij hen uiteraard.

Roger antwoordde dat hij nog even zou nadenken, gezien de hoge prijs van het aangebodene. Maar we reden naar een autodealer (van verschillende merken waaronder Subaru).

Zodra Roger zijn probleem had uitgelegd, en terwijl een van de werknemers even een kijkje ging nemen bij onze auto, kreeg ik een gevoel alsof ik me weer bevond in de Ford-garage van Huesca. Omdat je daar ook het gevoel had dat er echt werd gekeken naar  jouw auto.

En toen hoorden we dat de bol en het sluitingsmechanisme wel degelijk apart te verkrijgen zijn! Voor veel minder geld dan wat die eerste verkoper ons aanbood.

Was die eerste handelaar eerlijk en wist hij gewoon niet dat wat we zochten nog te verkrijgen was? Dan pleit dat niet voor hem. Of wist hij het wel en wilde hij ons gewoon iets duurder verkopen? Dat zou nog minder voor hem pleiten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten