woensdag 10 november 2010

Groot-Gelmen

PB086404 (Foto Roger)

Bovenstaande foto werd eergisteren gemaakt in Gelinden. Toen we tijdens onze korte wandeling op een grotere landweg uitkwamen, zagen we deze eigenaardige kapel.

Vandaag was echt regenachtig. Toch wilde ik rond 15 uur, toen het even droog leek te blijven, gaan wandelen. We reden naar Groot-Gelmen en parkeerden onze auto op een landweg die in de richting van het gehucht Helshoven loopt. Daar werden we verwelkomd door een prachtig vinkenconcert. Roger heeft een paar vogeltjes kunnen fotograferen, maar in feite was het een hele kolonie die ons opwachtte!

 

PB106406

 

PB106407 (Foto’s Roger)

Wij stapten richting Rijkel. Ondanks de heel bewolkte lucht was  het kasteel van Rijkel goed zichtbaar in de verte:

PB106408

 

PB106409 (foto’s Roger)

 

PB106410 (foto Roger)

Bij bovenstaande foto schreef Roger: ‘subsidies binnenrijven’. Al die zonnepanelen spreken inderdaad voor zich!

Uiteraard verlieten we weer het wandelpad om een plantage te dwarsen. Waar we op een zeker ogenblik een hol tegenkwamen. Van een fret, dachten we. Daar heeft Roger geen foto van gemaakt…

 

PB106411

 

PB106412

 

PB106413 (Foto’s Roger)

We plukten er achtergelaten peren. Ik vraag me steeds af, als ik zulke eenzame vruchten aan een boom zie hangen, waarom ze niet geplukt werden. Werden ze niet opgemerkt? Of was er een gebrek aan pluktijd? Wij hebben er alleszins van genoten!

Eigenlijk was het niet zo heel erg koud vandaag en ik was blij dat ik ondanks de bijna constante regen heb aangedrongen op dat uitje. Want wat hebben we hier in Haspengouw toch prachtige en inspirerende landschappen! En weer zijn we droog gebleven!

Hieronder nog een foto van de landweg die loopt van de ‘galg’ in Groot Gelmen naar Sint-Truiden.

PB106414 (Foto Roger)

Dat was het einde van onze lus: toen we daar aankwamen, waren we nog maar op amper 500 meter van de auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten