zaterdag 4 december 2010

Onze lieve Heer verstaat geen Vlaams

Ik heb het te druk! Ik wil in feite verder werken aan dat boek over Nederlands en Frans, maar ik vind nooit een drie- à viertal uurtjes na elkaar om er aan verder te schrijven. Ik heb nu wel herlezen wat ik al had geschreven voor Bie en ik aan ‘Bruce’ begonnen, maar verder werken aan mijn volgende boek, dat komt er maar niet van.
Omdat ik de nodige uren niet vind, zoals ik al zei. Ik ben echt niet gebaat met een uurtje af en toe: misschien schrijf  je op die korte tijd wel een losstaand stukje, een mooi gedicht, maar zeker niet een volledig hoofdstuk van wat ik ooit had willen publiceren.

Ik vertelde het zopas in een mail aan een vriendin:  ik begin te vrezen dat het boek er nooit zal komen. Ik schreef haar letterlijk: ‘Dat volgende boek van mij, dat lijkt niet meer te vlotten. Bij alles wat ik herlees, heb ik mijn vragen: of ik dat detail er wel zou in laten, enz. Op de duur zou er wel niets meer kunnen overblijven, behalve mijn conclusie: dat Vlamingen echt moeten leren de standaardtaal fatsoenlijk spreken en schrijven (plaatselijke accenten vind ik niet zo erg, zolang je verstaanbaar blijft) als ze enig respect willen afdwingen van de Franstaligen.’

Voilà! Als dat boek er nooit komt, dan weten jullie tenminste waar ik ermee naartoe wilde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten