zondag 19 december 2010

Sneeuw en hertensteak

Het heeft vandaag aan één stuk door gesneeuwd. Wel heel mooi, maar gevaarlijk glad op de weg.

Weer een huiselijke zondag onder ons tweetjes dus. Zeger was niet hier: hij moest vandaag (op zijn verjaardag, nota bene) werken.

P1140044 (Foto Roger)

 

Deze avond heb ik weer onze ijzerappelen aangesproken. Bij een hertensteak en gebakken aardappeltjes had ik ongezoete appelmoes voorzien, én ‘veenbessen’. De appelmoes bleef ongezoet omdat die ‘veenbessen’ in bokaal al vrij zoet zijn. Daarbij heb ik weer dezelfde saus gemaakt als bij mijn hindegebraad destijds, maar ik heb de pruimenconfituur vervangen door een lepeltje Luikse siroop. En, die combinatie viel ook héél goed mee! Je moet het maar eens proberen, Françoise! Glimlach

 

PC196595 (Foto Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten