dinsdag 22 maart 2011

Latinne, Braives en Avennes

Het leek vandaag wel een vakantiedag. De zon scheen krachtig en Roger stelde voor naar Latinne (deelgemeente van Braives) te rijden.

Onderweg, in Omal, zagen we ineens langs de steenweg 4 tumuli op een rij. Dat we die nog niet opgemerkt hadden!

P3227007

P3227013

En aan de andere kant van de steenweg, een eenzame tumulus.

P3227012 (Foto’s Roger)

Latinne vond ik een aangenaam landelijk dorp (en merk op – zie foto’s – je kreeg er ook uitleg in goed Nederlands. Chapeau!). Alleen jammer dat we zo weinig echte wandelwegen hebben kunnen volgen. Toch hebben we meer dan een uur gestapt in de klimmende straatjes.

P3227016

P3227017

P3227018

P3227020

P3227021

P3227024 (Foto’s Roger)

We kwamen nog voorbij een paar restaurants, en eentje ervan, ‘La Galantine’, trok mijn aandacht. Aan de ingang stond een bordje met ‘Servez-vous’. Ik nam een van de blaadjes waar de uitnodiging op wees, en dat bleek een soort tijdschriftje te zijn. Wel interessant. Er stond ook een URL op en deze avond ben ik even gaan kijken. Jammer dat wij niet meer voor ons plezier op restaurant gaan, want er staan, denk ik, lekkere zaken op de kaart:

http://www.lagalantine.be/

Daarna reden we naar Braives waar we naar de vroegere kerktoren klommen en nog even door de steile straten liepen.

P3227025 (Foto Roger)

We eindigden onze uitstap met een korte wandeling in Avennes.

P3227029

P3227030 (Foto’s Roger)

Ik heb echt genoten van deze mooie lentedag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten