zaterdag 12 maart 2011

Over schoolverlaters ouder dan 50 die de RVA 5 miljoen euro kosten, over fruitplukkers en de ramp in Japan

Gisteren hadden Roger en zijn nicht Jeannine het onder andere over steuntrekkers. Roger beweerde dat er in Wallonië veel meer “profiteurs” waren dan in Vlaanderen, en Jeannine wilde daar bewijzen van, ‘want je mag niet veralgemenen’. Uiteraard had Roger die bewijzen niet, hij kon alleen verwijzen naar sommige sites en blogs.

Deze avond trok een tekst in “Het Laatste Nieuws” mijn aandacht. Ik begreep de titel eerst niet. Maar toen ik verder las, dacht ik: ‘Als Roger dit gisteren had gelezen, dan had hij toch een begin van bewijs!’
Lees zelf maar: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1234931/2011/03/12/Schoolverlaters-ouder-dan-50-kosten-RVA-5-miljoen-euro.dhtml

Tijdens onze dagelijkse wandeling vandaag (in Koninksem en Rutten, deelgemeenten van Tongeren) heb ik genoten van het zachte weer en van de ontluikende lentegeuren en heb ik aandachtig geluisterd naar

P3126939(Foto Roger)

de uitleg van een man uit Rutten met wie we in gesprek geraakten (en de zuiverheid van zijn Nederlands viel mij op). Het ging over de (verplichte) bijna luxueuze huisvesting van vooral Poolse plukkers – ze zijn dikwijls beter gelogeerd dan hun werkgever. 

Maar toch liep ik vooral te denken aan de natuurramp in Japan.  Nany had het aan telefoon over het mogelijke einde van de wereld, Emmy Swerts en mijn vriendin Marie-Louise spraken in hun e-mail ook over de eventuele ondergang van onze planeet in 2012, zoals zo vaak wordt voorspeld (en Zeger sprak daar al over als ‘teenager’, nog voor hij die voorspellingen had gelezen).

Maar ik had gelezen dat het misschien iets kon te maken hebben met de “supermaan”.

Maar dat laatste kan natuurlijk ook iets te maken hebben met een apocalyps! Hoewel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten