zondag 29 mei 2011

Gisteren bij Hendrik

Ik had aan Hendrik voorgesteld: ‘Vermits we zondag (vandaag dus)  naar het feest moeten voor Nany haar 80 jaar, kun je misschien zaterdag naar hier komen? Dan gaan we er samen naartoe zondag.’

Maar Hendrik had een beter idee: ‘Ik naar Heers komen om de volgende dag met jullie terug naar het Antwerpse te rijden, dat is te gek. Jullie zouden beter naar mij komen!’.

Dat deden we, en het was lang geleden! Hendrik en Anneke ontvingen ons in het heel smaakvol ingerichte appartement van onze jongen. Zwart, wit, en toetsen rood. Alles op elkaar afgestemd, alles zo netjes (had hij speciaal voor ons schoongemaakt?), mooi en gezellig.

Ik ben altijd een beetje bang om naar zulke flatjes ingericht in vroegere herenhuizen te klimmen (mijn hoogtevrees!) maar, met de hulp van Roger en Hendrik ging het prima… En vandaag had ik zelfs helemaal geen probleem om weer beneden te geraken (want we zijn er immers blijven slapen).

Na een aperitief en een lekkere soep van pompoen en wortels, verliet Anneke ons: ze moest vandaag heel vroeg op om te gaan werken. Wij drieën smulden nog van farfale met basilicum-tomatensaus, biefstuk en een gemengde salade. En dronken enkele flessen wijn op. En praatten heel veel. Herinneringen werden opgehaald, maar we hadden het ook over Hendrik zijn projecten, over filosofie, over muziek, informatica… De avond werd dus lang, maar wat heb ik ervan genoten!

Roger en ik mochten slapen in Hendrik zijn bed, terwijl hijzelf in de living op een matras ging liggen. En ik heb zalig geslapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten