donderdag 7 juli 2011

Grootloon en pruimen

Vandaag even tijd gemaakt voor een wandeling in Grootloon. Door weiden en boomgaarden.

P1140169

 

Pas geplante hoogstambomen Foto’s Roger

De pruimen zijn rijp en sappig (in onze wei ook, daar zijn ze zelfs bijna overrijp) en de appelen en peren zullen weldra volgen.

P1140168 Foto Roger

In een boomgaard merkten we een nieuwe aanplanting van sterappeltjes. Worden die opnieuw gevraagd? We hebben een boom in de wei, maar stel dat die kapotgaat, dan moet ik onthouden dat er daar te vinden zijn!

Reinette étoilée: pas geplante sterappelboom Foto Roger

Ik zit de hele dag door pruimen te snoepen: dit jaar zal Roger er waarschijnlijk geen moes van maken, want we hebben nog heel veel onaangeroerde bokalen van vorige jaren. Eigenlijk jammer, want vers gemaakte pruimenmoes vind ik veel lekkerder. Misschien zaterdag toch even een kleine portie klaarmaken voor bij de kip/frieten/sla/ appelmoes die ik op ons menu heb staan?

‘Roger lust toch geen kip!’, hoor ik jullie al zeggen, en dat klopt. Maar ik heb gisteren een kilo niertjes in Madeira-saus  klaargemaakt en daar een groot deel van ingevroren. Zaterdag krijgt Roger daar nog een portie van, terwijl Zeger - die die avond afkomt - en ik samen smullen van kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten