zondag 24 juli 2011

Heks en Horpmaal

Vlak voor het avondeten gingen we nog een klein uurtje wandelen in en rond Heks. Voor de eerste keer zag ik, ondanks het niet bijster goede weer, mensen zitten op het terras van het enige café. Allemaal mensen die naar buiten gejaagd worden als gevolg van het nieuwe rookverbod?

Onze wandeling was niet zo heel interessant (al kwamen we een mooi paard tegen, dat een wei deelde met een ezel; en blijkbaar konden ze het goed met elkaar vinden!).

Ik schrijf wel “niet zo interessant”, maar voor mij hoeft zelfs dat niet. Als ik maar rust vind. En die vond ik.

Daarna stelde Roger voor een biertje te gaan drinken in de hoeve Renwa, in Horpmaal. Deze keer hebben we mijn achter-achter-neef niet ontmoet. En de schaarse zonnestralen waarvan we tijdens onze wandeling hadden genoten, waren verdwenen: het was echt koel op dat binnenplein.

We hadden een gesprekje met een van de kelners, die vroeger werkte voor Chateau de la Motte, en die ons herkende. Gisteren, terwijl wij bij Anneke waren, zou het hier vreselijk geregend hebben volgens hem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten