maandag 4 juli 2011

Wandeling in Rijkel

Maandag 4 juli 2011

Zoals ik in een vorige post schreef, hadden we vandaag even tijd gemaakt voor een wandeling. In Rijkel.
Het was aangenaam. Eerst via de vroegere spoorweg Tongeren-Sint-Truiden, daarna via plantages. We snoepten van rijpe kersen die over de weg hingen, de perelaars en appelaars waren dik beladen en voorspellen een vruchtbare pluk. En de aardappelvelden stonden in bloei.

P7048757 (Foto Roger)

En op sommige plekken genoten we van mooie vergezichten.
Ongelooflijk hoe Roger al die kerken kan plaatsen! Terwijl ik mij nog afvroeg waar we precies zaten ten opzichte van Heers, vertelt hij mij: ‘Daar in de verte zie je de kerk van Zepperen!’

P7048747 (Foto Roger)

En daarna: ‘En daar, heel ver,  de basiliek van Kortenbos!’

P7048751 (Foto Roger)

Roger zegt me net dat hij de foto’s van onze reis op zijn PC heeft geladen. Morgen probeer ik dus tijd te vinden om die toe te voegen aan mijn reisrelaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten