donderdag 4 augustus 2011

Kerkom

Nadat ik vandaag een beetje had schoongemaakt, en van mijn moeder “Nany” aan telefoon had gehoord dat volgens haar broer, mijn “Nononc”, het aan de kust al regende, stelde ik Roger voor even te wandelen voor het slechte weer ons zou bereiken.

Roger wilde graag naar Kerkom gaan. Daar, vlak voor de kerk, stond immers een huis dat afgebroken werd in 2007 en we meenden  onlangs in het voorbijrijden te merken dat er een nieuw huis werd gebouwd.

IMG_3496 Hiernaast het huis in afbraak (foto Roger uit december 2007)

Er werd inderdaad een nieuw huis opgetrokken, in tegenstelling tot wat wij bijna vier jaar geleden verwachtten.

Het stukje grond is immers vrij klein, en leunt aan de achterkant tegen het kerkhof: geen tuin, en ramen aan de achterkant zouden uitgeven op een eerder deprimerend landschap voor de meeste mensen. Wel, er staat inderdaad geen enkel raam in de achtergevel!

P8048948 Foto Roger

Aan de voorkant des te meer:

P8048954 Foto Roger

Ik vroeg me natuurlijk af hoe het gebrek aan licht werd opgelost (want daarmee hadden wij ook te maken in ons vroeger immens Antwerps huis).

Onder een afwisselende zonnige en dreigende  lucht (en windvlagen) wandelden we nog even rond in het dorp, van de kerk naar het kasteel en terug.

P8048950

P8048949 Foto’s Roger

En gingen daarna een lekkere Bink drinken op het binnenplein van de brouwerij van Kerkom.

P8048959 Foto Roger

Pas kort na onze thuiskomst begon het effectief te regenen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten