maandag 1 augustus 2011

Ordingen en Zepperen

Het was vandaag (eindelijk) zo mooi weer! We wandelden een dik half uur rond Ordingen, vertrekkend van de kruiskapel, de plantages in en dan terug naar het dorp.

P8018912 Foto Roger

De wandeling zelf vond ik weinig inspirerend, al is de site van de kerk heel charmant (Roger heeft er wel geen foto van gemaakt).

Daarna reden we naar Zepperen. We waren er al geweest, maar ik herinnerde me er niets van… Tot ik er aankwam natuurlijk.

Zepperen: Ouwerxhoeve met duiventil (1665). Het woonhuis is later gebouwd in dezelfde stijl als de pastorie Foto Roger

We brachten de meeste tijd door in de heel mooie Sint-Genoveva-kerk. Waar ik natuurlijk weer in stilte op mijn heel eigen manier heb gebeden.

Zepperen: Sint-Genovevakerk

Zepperen: Sint-Genovevakerk. Doopfont

Zepperen: Sint-Genovevakerk

Zepperen: Sint-Genovevakerk

Zepperen: Sint-Genovevakerk Foto’s Roger

Vandaag hebben we dus niet veel lichaamsbeweging gekregen: we hadden allebei nog andere zaken te doen dan te wandelen. Roger heeft vandaag trouwens ook het gras afgereden! Als ik dat erbij reken, komt hij wel aan zijn portie dagelijkse beweging, vermoed ik! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten