donderdag 20 oktober 2011

Batsheers

Vandaag gingen we nog enkele gebouwen (die al op de Ferrariskaarten staan) fotograferen in Heers om daarna naar Batsheers te trekken.

Batsheers, de Montferrantstraat 2: gesloten hoeve

Karrehof

Batsheers, Batheersstraat 4: Ezelin met haar jong

Batsheers, Batheersstraat 4

Batsheers, parochiekerk, Norbertijnenlaan 2

Batsheers, Norbertijnenlaan 1: voormalige pastorie

Batsheers, Batsheersstraat 17: U-vormige hoeve

Batsheers, Batsheersstraat 36: voormalige gemeenteschool en gemeentehuis Foto’s Roger

Het was koud (de nazomer lijkt voorgoed voorbij) maar meestal zonnig. En het deed deugd, dat uurtje wandelen in dat mooie dorpje.

Daarna heb ik meer dan een uur staan strijken. Ik zou echt eens moeten leren niet zoveel strijk bij elkaar te laten komen (ik heb toch zo’n hekel aan die karwei)! Om de pil te vergulden had ik de radio opgezet (die staat hier zelden aan) en toen hoorde ik over de dood van Kadhafi, én over de vreselijke beelden en filmpjes die daarover circuleerden op het Internet. Daar ben ik zeker niet gaan naar kijken. Ik kan echt niet tegen geweld, ook niet in de vorm van represailles tegen een dictator. En ik denk dat dit eigenlijk typisch Vlaams is, dat het door die karaktertrek komt dat Vlamingen zo “mak” zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten