donderdag 13 oktober 2011

Heks

Deze middag heeft Roger nog eens gebouwen gefotografeerd, deze keer in Heks. We doen dat nu systematisch in elk deeldorp van Heers, maar niet van elk huis durf ik een foto te publiceren. In Heks staan echter zoveel bekende gebouwen dat ik meen niets verkeerds te doen als ik er hier foto’s van toon. Alles bij elkaar heeft die “job” ons vandaag toch meer dan een uur doen stappen, en daarmee was dus mijn doel bereikt wat Roger zijn dagelijkse beweging betreft. Met een maximum van 14°C was de temperatuur niet zo zacht als 34 jaar geleden, toen Hendrik, ook op en donderdag, geboren werd. Toch was het aangenaam wandelen. Er scheen een zachte herfstzon, er vlogen zeker een vijftal reigers over het kasteelpark, de koeien in de weiden (mooie zwarte beesten) liepen vredig te grazen (ze hadden duidelijk nog niet door waarvoor ze eigenlijk dienen), ik snoof lekkere fruitgeuren op en ik zag een mooie zwart-witte vlinder fladderen (ik heb er relatief weinig gezien deze zomer). Kortom er hing een zondagssfeer.

Enkele foto’s:

PA139572 De vroegere tramstatie (foto Roger)

PA139576 Kasteel van Heks (foto Roger)

PA139579 Vroegere rentmeesterwoning (foto Roger)

PA139582 Het vroegere gemeentehuis + school (hier houden we onze Heemkunde-vergaderingen). Foto Roger

PA139584 Pastorie (foto Roger)

PA139607 Geboortehuis van Lod Lavki (foto Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten