zaterdag 21 april 2012

Aalst bij Sint-Truiden

Vandaag regen, hagel en zelfs onweer. Toch stelde ik een wandeling voor toen de lucht even opklaarde. Volgens de “voorspellingen” van mijn smartphone zou het immers zeer waarschijnlijk een uurtje droog blijven.
We reden naar Aalst (bij Sint-Truiden). Behalve de kerk en de pastorie kwam niets in het dorp me bekend voor. En toch – we hebben het opgezocht aan de hand van Roger zijn foto’s – waren we daar al eens in juli 2003. Bijna negen jaar geleden! Voortgaande op de foto’s, waarvan ik er jullie hieronder enkele serveer, denk ik dat we toen vooral rond de kerk en het kerkhof zijn blijven hangen. Vandaag wandelden we wat in het dorp. Dat mij niet inspireerde, en Roger evenmin. Na een dik kwartier begon het echter weer te gieten en wij keerden terug naar de auto die we vlak bij de kerk hadden achtergelaten. Blijkbaar had mijn smartphone deze keer geen gelijk! Glimlach

De foto’s hieronder werden genomen op 21 juli 2003!

Sint-Truiden, Aalst-bij-Sint-Truiden: Kerk van O.L.V. Onbevlekt ontvangen (neo-gotisch, 1854). Kerk van Aalst (foto Roger)

Aalst-bij-Sint-Truiden: dorpspomp Dorpspomp (foto Roger)

Aalst-bij-Sint-Truiden: voormalige pastorie Pastorie (foto Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten