vrijdag 13 april 2012

En nogmaals overwegingen bij mijn lectuur

Ik heb dus een heel zware dag achter de rug: vertalingen en zoveel mogelijk klaarmaken voor de drukke dag van morgen (maar daarover meer morgen avond of zondag). En bij wijze van ontspanning ben ik deze avond een beetje online aan het lezen.

Ik kwam onder andere terecht op de website van Martin Wings, een Nederlands KVLS-lid. En ontdekte daar een rubriek “Gedachten” die ik nog niet had opgemerkt! Heel boeiend, want zo leer je Martin toch een beetje beter kennen, en ook zijn mening over Nederlandse toestanden. Alleen jammer dat niet elke gedachte een aparte “post” vormt, zodat ik hier een link zou kunnen plaatsen naar zijn “gedacht” over medische verzorging in Nederland en bij ons in “België”. Want inderdaad, hoewel ikzelf zelden of nooit naar een dokter ga (mijn vroegere gediplomeerde geneesheer homeopaat heeft me het middel aangereikt om mezelf in de meeste gevallen zelf te verzorgen) zou ik alleen omwille van de zorgverstrekking in Nederland niet graag daar wonen! Ik vermoed bijvoorbeeld dat Roger daar niet zo snel zou geholpen geweest zijn als hier eind 2010! En ik ben er trouwens bijna zeker van dat onze vriend Dirk Lambrechts te vroeg gestorven is omdat hij aan het einde van zijn leven in Amsterdam woonde. En dus te laat werd onder handen genomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten