zondag 10 juni 2012

Gegronde onrust

Ik heb er nog niet over gesproken, maar ik voelde me al een poosje onrustig. Ik weet het aan het feit dat mijn moeder niet had geantwoord op mijn laatste SMS. Niet dat ze dat hoeft te doen, maar normaal krijg ik een antwoord bijna nog voor mijn bericht goed en wel is verzonden.

Deze avond hield ik het niet meer uit en stuurde ik een bericht naar mijn zus: of alles wel oké was daar?

Het antwoord kwam prompt: Nany haar berichten lijken mij inderdaad niet te bereiken! En ook mijn moeder Nany maakte zich daarover zorgen. Vooral omdat ze heel droevig nieuws had. De dochter van een van mijn Franstalige nichten (in de betekenis van cousine) is overleden. Maar, zo berichtte mijn zus, er stond meer in haar mail.

Ik dus gezorgd dat ik weer online kon om die mail te lezen. Het  meisje heeft zelfmoord gepleegd! Vreselijk! Ik heb haar maar een keer ontmoet, maar weet van haar moeder en haar grootvader, mijn “nonkel Gusty” dat ze verslaafd was aan (welke?) drugs.  Voor zover ik het kan berekenen was ze net geen 20 jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten