vrijdag 22 juni 2012

Over de camping van Huesca

22 juni 2012

Na mijn vorige post heb ik de netbook aan Roger gegeven zodat hij online kon, en heb zelf verder zitten lezen. Nu ik  weer even de pc voor mij heb, wilde ik eerst mails  beantwoorden, maar ik heb me bedacht. Lieve vrienden, antwoord komt dus morgen.

Ik wil het liever even hebben over deze camping.

De eerste keer dat we hier waren, stond hij mij echt niet aan. Alles leek versleten: de tegels in het sanitair leken te dansen, sommige wc’s gingen niet op slot, de douches hadden geen warm water en werden afgesloten door amper een gordijn. En afwassen moest je in wat een hol leek. En de uitbaatster was niet echt vriendelijk.

En toch kwamen we hier telkens terug. Een groot voordeel is dat we te voet boodschappen kunnen doen en de stad inlopen… En dat de omgeving zo mooi is.

En na enkele jaren bleek dit een van de weinige campings waar we overal verbinding kregen met het Internet. De toiletten zijn nog even oud, maar er zijn nieuwe sloten (al zijn de vroegere, volgens goede Spaanse gewoonte, niet weggehaald).  De douches worden nog steeds slechts door een gordijn afgesloten, maar ik zie wel dat niemand een gordijn opentrekt van een in gebruik zijnde douche.

Nu is er warm water (en dat gebruikte ook de zigeunerin die ik gisteren hoorde zingen bij het wassen – want het was geen “Spaanse dame” die me onze vroegere reizen herinnerde, wel een zigeunervrouw, ondanks haar blonde haar) en een wasmachine (die de zigeunerin blijkbaar liever niet gebruikte).

En toch houdt de camping iets primitiefs over zich. Is het dat wat ons aantrekt? Of de percelen die vrij ruim zijn naar Spaanse maatstaven?

Is het van dat alles dat onze Duitse buur (die onze begroeting  nooit heeft beantwoord en die nooit van de camping lijkt weg te gaan)  geniet?

En nog even over de camping zelf….  Ook de uitbaatster is vriendelijker geworden met de jaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten