dinsdag 19 juni 2012

Tordesillas

19 juni 2012

Ik wilde mijn hoogtevrees op de brug naar Tordesillas ovewinnen en we zijn er dus te voet naartoe gegaan. Van de camping naar de plaza Mayor is nog geen 10 minuten lopen.

Tordesillas is de stad waar Johanna de Waanzinnige haar leven beëindigde en van het verdrag van Tordesillas dat de nieuwe wereld verdeelde tussen Spanje en Portugal.

We liepen dus naar de brug over de Duero en ik moet toegeven dat bij het oversteken van de rivier mijn knieën nog een beetje knikten.

P6192190

P6192191

P6192192 Foto’s Roger

Aan de ingang van de stad staat een standbeeld van de Toro de la Vega. Elke keer dat we in Tordesillas zijn, neem ik me voor op te zoeken over welke legende het gaat (want ik vermoed een legende) en elke keer vergeet ik het. Straks, als we nog even in de bar zullen zijn, zal ik proberen mijn voornemen niet te vergeten. Als ik gemakkelijk online geraak natuurlijk. Als ik iets vind, voeg ik een link toe aan deze tekst*.

P6192207 Foto Roger

We wandelden wat rond in de straatjes, en gingen tegen 12:30 uur een biertje drinken op de plaza Mayor.

P6192195

P6192196

P6192197

P6192200

P6192201 Foto’s Roger

De terrassen begonnen vol te lopen. Terwijl we genoten van ons bier en enkele olijven in de schaduw van een galerij observeerden we onze buren. De temperatuur was heel aangenaam, zelfs nog in de zon en toch leek iedereen de schaduw op te zoeken.
Daarna vertrokken we weer naar de camping en deze keer ging het bijna vanzelf op de brug.
Hier op de camping hing een parfum van moerbei.

P6192210 Foto Roger

° Ik heb de link toegevoegd, maar het gaat dus over dierenmishandeling en niet over een legende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten