vrijdag 17 augustus 2012

Ik kopieer weer!

17-8-2012 In Libelle, mijn lievelingsblad, las ik de volgende zin: "Veel ouderen zijn eenzaam, net als veel huisdieren van werkende mensen". Knap dat die schrijver/schrijfster zo kan doordringen in de psyche van dieren. Zijn huisdieren van niet werkende mensen dan niet eenzaam? Moet er een praatgroep komen voor eenzame cavia's? Zit uw konijn ook eenzaam te verpieteren? Zwemt uw vis ook eenzaam en zonder duidelijk doel in zijn kom? Moeten er geen ontmoetingscentra komen voor eenzame huisdieren? Zijn onze psychiaters voldoende geschoold om dit dierenleed te verzachten? En wie bekommert zich om de baasjes? Die kunnen ook eenzaam zijn. Mijn hondje bijvoorbeeld, praat niet meer met mij. Maar kom, genoeg gepraat, ik moet mijn varkenshaasje gaan omdraaien voor het te laat is.

Martin Wings, ik hou van jouw humor!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten