dinsdag 4 september 2012

De allereerste keer

Tijdens onze brunch zag ik ineens een heel mooie eekhoorn rondhuppelen in de tuin, vlak bij het terras. Dat was de allereerste keer dat ik zo’n diertje in onze tuin zag. Ik vroeg aan Roger om een foto te maken, maar de pragmatische Roger antwoordde, terwijl hij nog eens in zijn boterham hapte: ‘Straks hebben we geen noten meer op onze notelaar. Waar een eekhoorn zit, kun je geen noten meer plukken!’.

In mijn naïviteit vroeg ik nog even of we de eekhoorn geen okkernoten van de vorige jaren konden voederen, zodat hij onze notenboom zou gerust laten, maar Roger vond dat geen oplossing. Afijn, met al dat praten waren we te laat voor een foto… en of we nog okkernoten zullen kunnen rapen valt af te wachten.

Stiekem hoop ik dat ik het beestje morgen nog eens zie! Het was echt een prachtig exemplaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten