zondag 9 september 2012

Van Bommershoven naar Widooie op “open monumentendag”

Voor onze dagelijkse wandeling reden we vandaag richting Tongeren vanuit Borgloon. Daar parkeerden we de auto langs de steenweg en liepen we de velden in, richting Bommershoven en het kasteel van Widooie. Deze keer ontmoetten we vrij veel volk onder weg (ik had gehoopt dat iedereen binnen in de “monumenten” zou zitten Glimlach): ruiters, fietsers, en vrij veel wandelaars. Zoals het in deze contreien betaamt, zei iedereen wel vriendelijk goeiendag.

Het werd een mooie (vaak klimmende) wandeling, met interessante vergezichten: op de kerk van Bommershoven, van Grootloon en op het kasteel van Widooie.

P9092906

P9092907

IMG_1632 kerk en kasteel van Bommershoven

IMG_1633 Kasteel van Widooie (foto’s Roger)

Jammer genoeg konden we aan het kasteel van Widooie geen lus naar de steenweg maken en waren we dus verplicht op onze stappen terug te keren. Dat leverde ons alles te samen wel een goed uur (flink)stappen op, en het was warm: dus besloten we dat we een drankje hadden verdiend in de tuin van De Horne. Helaas, alle tafeltjes bleken er bezet! We zijn dus maar terug naar huis gereden terwijl ik me troostte met het idee dat ik de opgebruikte calorieën niet weer had aangevuld. Glimlach

Thuis heb ik eindelijk nog eens linzensoep met chorizo op Spaanse wijze klaargemaakt! In de regel ben ik geen liefhebber van peulvruchten, maar van dat recept kan ik echt smullen! Toen ik de allereerste keer met Roger op reis ging (we waren  toen nog maar “vrienden”) hadden we in Labastida (Riojastreek, Spanje) in een kelderrestaurant een uitmuntende linzensoep gegeten. Ik heb die later proberen na te maken, en dat lukte zo goed dat ik ze na 37 jaar  nog steeds geregeld klaarmaak!Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten