maandag 26 november 2012

Een verjaardag, boodschappen, Oostland en een Limburgse monografie (over Bart Mesotten)

De woorden hierboven resumeren mijn dag.

Vandaag werd onze dochter 33 jaar. Proficiat, meisje! Ik belde haar deze middag (op een uur waarop ik wist dat ze nog thuis was) en we praatten even over hoe ze dit een beetje zouden vieren, zij, haar echtgenoot en Elena.

Vlak daarna kwam het volgend nummer van Oostland (een uitgave van de KVLS) binnen voor nalezing. Aan die correctie zou ik pas beginnen na onze boodschappen.

We deden deze keer onze boodschappen in Wellen: Roger wilde daar ook even langs het gemeentehuis gaan om te vragen of een boek over de bokkenrijders dat ze er verkopen nog voorhanden was. Helaas… Maar binnenkort doen ze een nieuwe voorraad binnen en zullen we alsnog een exemplaar kunnen kopen.

Thuis vond ik een doorgestuurde e-mail van onze voorzitster Edith Oeyen: Luc Pay (die ik helemaal niet kende) vroeg of hij nog een monografie over Bart Mesotten kon kopen. Helaas hadden we daarvan geen exemplaar meer in voorraad. Ik vond nog wel één boekje in het archief van de KVLS. Nadat ik via e-mail aan Edith had gevraagd of ik dat wel mocht voorstellen en na haar “fiat” als antwoord, mailde ik naar Luc Pay dat we eventueel dat boekje konden scannen en hem het resultaat in PDF-formaat opsturen.

Terwijl Roger kookte (we aten mosselen, en dan is het altijd hij die kookt), vond ik weer een e-mail van Luc Pay. Ik las hem slechts diagonaal, want ondertussen was ik al begonnen aan de correctie van het laatste nummer van Oostland.

Hij vond ons voorstel een uitstekend idee.

We aten (de mosselen waren heel lekker), luisterden ondertussen naar het nieuws op de radio en hoorden dat Bart Mesotten vorige vrijdag is overleden op 89 jaar! Na het eten, terwijl Roger de bewuste monografie scande, las ik de e-mail van Luc Pay aandachtiger en merkte dat hij me ook een “In memoriam voor Bart Mesotten” als bijlage opstuurde.  Ik las het stukje (en merkte dat Mesotten les heeft gegeven in dezelfde school als ik, in Brasschaat, weliswaar lang voor mijn tijd): heel interessant! Deze avond vond ik de in memoriam-tekst ook op het Internet, dus mag ik die met  jullie delen.

Luc Pay heeft zijn kopie van de monografie toegestuurd gekregen, en ik heb Oostland helemaal nagelezen. Hoewel zonder wandeling, een vruchtbare dag dus! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten