dinsdag 13 november 2012

Roger en ik wisten het al lang!

Ja, we wisten al lang dat je niet zomaar geld moet geven aan zogenaamde vrijwilligersorganisaties of Ngo's. Vroeger was ik nog zo dom dat ik ook een paar keer aan een kerk heb gestaan met te verkopen prulletjes voor bijvoorbeeld 11.11.11. Maar na mijn vertaalervaring met Oxfam ben ik gaan nadenken en zaken opzoeken en sindsdien geven we ons geld niet meer aan de bestuurders van zulke organisaties.  Want ik kreeg steeds meer de indruk dat het ingezamelde geld eigenlijk daarvoor diende!

Op de blog van de moeder van Marie-Rose Morel zaliger las ik deze avond dat het inderdaad zo is. Haar post is geschreven naar aanleiding van een mail die ze kreeg (en die ik ook een paar keer heb ontvangen). Maar vermits je niet precies weet van wie die mails uitgaan, kon ik dat nooit aanwenden als bewijs. Nu heb ik echter wel een bewijs: de blogster heeft haar eigen echtgenoot een job als CEO bij zulke organisatie weten aanbieden… En klaagt de overdadige verloning die daarbij hoorde aan! Lees maar mee! Vooral het begin en het einde zijn interessant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten