dinsdag 1 januari 2013

Foto’s van onze wandeling in Borgloon en deelgemeente Kuttekoven

In mijn vorige post had ik het zo druk met babbelen (roddelen?) over die Waalse blogger, dat ik vergat dat Roger vandaag tijdens de wandeling ook foto’s had gemaakt! En, naar mijn gevoel, soms heel mooie!

Hier zijn ze (alle foto’s zijn van Roger):

Judaspenning (http://www.hortus-arcadie.nl/Plantvdweekarchief/judaspenning.htm) Judaspenning, gefotografeerd in een straatje van Borgloon!

P1013586 Café op het Stationsplein in Borgloon (de vroegere uitbaatster zou een achternicht van Roger zijn geweest)

Van Borgloon ging het vandaag naar Kuttekoven (deelgemeente van Borgloon). En daar maakte Roger volgende foto’s:

P1013589

P1013590

P1013591

P1013593 Over deze kapel vertelde tante Laure (de tante van Roger) ons heel vaak: een vrouwtje zou het beeld van Onze Lieve Vrouw in de kapel ooit hebben zien tranen, en dat was het begin van een bedevaartrage. Zelfs vanuit Wallonië kwamen ze daar bidden!

P1013594 Kerststal naast de kapel hierboven, in Kuttekoven. Op de achtergrond ziet men een doedelzakspeler! En zoals meestal is het kindje enorm groot vergeleken met zijn ouders. En net aan dat werd ik gisteren herinnerd toen ik keek naar de aflevering “The Child” in de reeks “Star Wars”.

P1013597 Het mooie dorp Kuttekoven.

Alle foto’s zijn van Roger.

4 opmerkingen:

  1. Star Trek The Next Generation, niet Star Wars. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk, lief zoontje (jaja, ik heb je herkend ondanks jouw "anoniem" tekenen!)
    Maar ik ben toch zo onwetend en ouderwets wat die zaken betreft hé!:-)


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bedevaartrage in Kuttecoven werd gepromoot door de laatste exentrieke pastoor om wat animo en geld bij te brengen en is volledig stil gevallen.De kapel van Oetersloven daarentegen is nog steeds in trek.Dagelijks komen er nog mensen.
    ev.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meestal worden bedevaarten inderdaad om die reden gepromoot. De kapel van Oetersloven kennen we: heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen