vrijdag 18 januari 2013

Nieuwjaarsbuffet van Heemkunde Groot Heers

Ik kreeg vandaag eindelijk voldoende tijd om de kamer van Zeger te stofzuigen en schoon te maken. Wel heb ik er enkele uurtjes aan besteed en voelde ik dat daarna weer aan mijn rug! Maar nu is ze dus vrij netjes en heel aangenaam: dus, Zeger, wees nog maar eens welkom! Glimlach

Ik heb ook met Nany gebeld, die me weer heel veel te vertellen had.

Daarna gingen we naar Heks waar we zouden deelnemen aan het Nieuwjaars diner van Heemkunde. In feite was het een koud en warm buffet met heerlijke gerechten, bereid en geserveerd door een traiteur uit Heers die – waarschijnlijk zonder het zelf te weten – nog verre familie is van onze vriend  Guy Missotten.

Ik heb ervan genoten: het was allemaal heel lekker, de wijn was uitmuntend en we hebben heel boeiende en soms zelfs heel diepzinnige conversaties gevoerd met verschillende Heemkunde-leden. De sfeer was opvallend vriendschappelijk, afijn, iedereen leek blij en gelukkig. Boudewijn Knevels en wij hadden het wel ook over onze doodzieke vriend van de KVLS, wat toch wel even een schaduw wierp over al dat gelukzalige!

Ik heb een man, met wie ik een heel interessant gesprek had, beloofd hem een van deze dagen een mail te sturen. Hij is diaken, pastor in een ziekenhuis en heeft vaak te maken met palliatieve patiënten: dat was voer genoeg voor een serieus gesprek!

Het enige wat ik mis op zulke feestjes (en al wie met mij af en toe buiten in de kou een sigaret opstak, beaamde dat) is het zoals vroeger, heel lang geleden nu, gezellig een sigaret kunnen roken aan tafel terwijl ik van mijn wijn geniet!

Roger heeft foto’s gemaakt (en ook de voorzitter, Michel, mét het toestel van Roger) maar die zal hij pas morgen kunnen opladen; nu heeft hij het immers nog te druk met de boekhouding van Heemkunde Groot Heers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten