zondag 3 februari 2013

Foto’s van Kortessem

Roger heeft zijn foto’s van deze middag opgeladen op zijn pc en ik heb ze bekeken. Hieronder plaats ik, volgens mij, de mooiste.

P2033757 Een schuur aan de ingang van Kortessem, waarvan we de wederopbouw een beetje volgen. Merk de “smiley” op het dak!

Kortessem, Hasseltse steenweg: Kasteel "De Toren" De voorkant van Kasteel De Toren. Om de achterkant te kunnen fotograferen hebben we andere toeren moeten uithalen, wat de wandeling natuurlijk extra spannend maakte!

P2033759

Kortessem, Hasseltse steenweg: Kasteel "De Toren" Na een beetje klauteren en zoeken kon Roger deze foto maken van de achterkant van Kasteel De Toren

Kortessem, Daaleindestraat: kapel van het Daaleinde 

P2033767 Wat ik voor mezelf “Het gele kasteel” noem. De tante Laure zaliger van Roger heeft ons daar heel lang geleden binnengebracht voor ik weet niet meer welke tentoonstelling (ik had meer aandacht voor het interieur dan voor de tentoongestelde zaken)

P2033768 Blijkbaar een vroeger klooster en een school

Kortessem, Daaleindestraat: Hoeve Wanten 

Kortessem, Daaleindestraat: Hoeve Wanten Een hoeve uit de 17de eeuw

P2033774

Kortessem, Dorpsstraat: ouderlijk huis van Piet Geert Buckinx Het geboortehuis van Geert Buckinx

Alle foto’s zijn van Roger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten