zaterdag 16 februari 2013

Ikea, KVLS en “Star Trek”

We hebben gisteren echt geluk gehad tijdens de visite van onze vrienden: vandaag regende het weer bijna constant. Telkens als het even opklaarde, vroeg ik aan Roger of we niet zouden gaan wandelen, al was het maar even rondom ons dorp. Maar hij hapte nooit toe. Rond 16 uur stelde hij echter ineens voor nog eens naar Ikea te rijden. Voor mij was dat oké, als hij maar even van achter zijn pc vandaan kwam (en ook omdat ik toch al lang sommige keukenaccessoires mis die ik uiteindelijk heb gekocht).

Ik twijfelde nog even over het paar schoenen dat ik zou aantrekken: mijn stapschoenen zijn echt niet bedoeld om in een winkel rond te lopen, maar mijn andere schoenen (en nu heb ik er voldoende) hebben dan weer hakken waar ik niet gemakkelijk op loop (ik ben te gewend aan de comfortabele wandelschoenen die ik meestal draag zodra er een beetje stappen bij komt kijken). Uiteindelijk koos ik het  oudste paar, daarmee zou ik een uurtje stappen (of slenteren) wel volhouden!

Jawadde (zeggen ze in Antwerpen)! Na nog geen half uur lopen deed de bal van mijn voet zo vreselijk pijn dat ik mij afvroeg wat het zou geven als ik mijn schoenen uittrok, maar uiteindelijk toch maar op Rogers arm leunde! Daardoor kon ik natuurlijk niet blijven hangen bij wat mij het meeste aanstaat in die winkel: de decors!

Er was naar mijn zin ook veel te veel volk in de winkel! Veel te druk voor mij! Hoewel we er eerst even aan dachten een soepje te eten in het restaurant, reden we toch gewoon terug naar huis: ik had nog zoveel overschot van gisteren!

Nadat ik dat had opgewarmd, na ons avondmaal en mijn leesuurtje met een blokje chocolade heb ik nog gewerkt aan de boekhouding en het archief  van de KVLS. En de avond werd beëindigd met een heel boeiende aflevering van Star Trek.

Gisteren, tijdens het bezoek van onze vrienden, kregen we een telefoontje: het gaat niet zo goed met onze familiezieke! We gingen haar vandaag niet bezoeken: ze ligt weer in Leuven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten