maandag 18 februari 2013

Tegen mijn verwachtingen in een heel serene dag

Ik had een hectische dag verwacht vandaag: vertaling, boodschappen en lay-out van de volgende Limburgse monografie. Maar ik vergiste me: het werd een vrij rustige, serene maandag. En wat kan ik dat appreciëren! Dat betekent wel dat de drukte waarschijnlijk naar morgen is verdaagd maar daar wil ik voorlopig niet aan denken.

Tijdens onze boodschappen (die deden we wel) snoven Roger en ik iets op dat leek op een lentegeur. Helaas, volgens de  weersverwachtingen vergisten we ons! Bedroefde emoticon

Veel lectuur vandaag en nog een, deze keer heel boeiende en interessante, aflevering van Star Trek: “Transfiguration”.

Een telefoontje met onze dochter en gemaild met Hendrik en Zeger.

Deze avond lekker gegeten (een recept van gegratineerde peulvruchten met hamblokjes dat ik zelf ooit bedacht en sindsdien regelmatig klaarmaak). Deze keer had ik er echter een restje champignons aan toegevoegd en dat bleek nog lekkerder te zijn. Maar vooral genoten van de rust, de stilte en van mijn eigen dromen en gevoelens.

Zijn de meeste mensen bang om met hun diepste zelf geconfronteerd te worden dat ze altijd van het ene evenement naar het andere hollen? Die vraag stelde ik me toen we in Borgloon – waar we onze boodschappen deden – de resten zagen van de carnavalstoet van gisteren. Een keer zijn we gaan kijken naar zo’n stoet (dat was wel niet in Borgloon maar in ik weet niet meer welke deelgemeente van Heers) en dat was tegelijk de eerste keer (eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid) en de laatste keer. 

Nee, geen wandeling vandaag. Roger leek er geen zin in te hebben en mij gaat het erom dat hij voldoende zou bewegen en dat doel werd door die boodschappen wel bereikt: bewegen betekent niet sporten hé! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten