zaterdag 6 april 2013

Kasteel van Heers

Het was vandaag nog steeds koud (5,2°C maximum), maar een streepje zon en de getemperde wind moedigden Roger toch aan een flinke wandeling te maken. We liepen richting Heers en ontdekten onderweg een paadje dat we niet kenden en dat we uiteraard wilden verkennen. Het werd een prachtige wandeling met een heel mooie uitkijk op een grote vijver en het nu verlaten kasteel van Heers. Rust alom: alleen het geroep van eenden, wilde ganzen, en voorts enkele reigers en vrij veel sleutelbloemen.  Na een uurtje waren we weer thuis en ik voelde me helemaal opgemonterd! Roger maakte interessante foto’s:

P4063931

P4063932

P4063937

P4063940

P4063945

P4063946

P4063947

P4063949 Foto’s Roger

Thuis heb ik nog lang gebeld met Jan Gerits over die monografie, maar Jan heeft ook de neiging mij over zijn leven te vertellen aan telefoon. Ik heb al vaak gedacht dat ik onze gesprekken zou moeten opnemen, want ik verneem telkens interessante zaken die ik door mijn gebrekkig auditief geheugen toch weer vergeet.

En, omdat ik problemen had met de opmaak van de Limburgse Monografie, heb ik ook nog even onze dochter geraadpleegd: misschien zou ik bij haar les moeten volgen? Glimlach

Ze vertelde me dat Elena nu weer last heeft van een keelontsteking. Onze grote meid is niet de enige die ziek wordt van die langdurige winter! Bedroefde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten