zaterdag 18 mei 2013

Toch niet minder zout eten?

Toen Roger de laatste keer werd ontslagen uit het ziekenhuis (na zijn longembolie) kreeg hij dieetadviezen mee naar huis. Hoewel hij dat soort eten op het eerste gezicht niet zag zitten, kon ik hem ervan overtuigen dat ik (anderen vaak niet) hem al jaren ongeveer dat soort eten voorschotelde. Alleen het nog meer beperken van zout (ik gebruikte wel al heel weinig zout) dat we terugvonden in die adviezen strookte niet helemaal met wat ik hem dagelijks te eten gaf. Dus probeer ik al bijna twee maanden nog een beetje minder zout te gebruiken… Maar gisterenavond laat (en ik heb het deze avond met enige moeite teruggevonden via Google) las ik dat minder zout eten de cholesterol zou verhogen (en als ik me goed herinner, las ik gisteren nog ergens anders, in een meer gestoffeerd krantenartikel,  dat het vooral de triglyceriden zou verhogen, maar ik heb deze avond de moeite niet meer gedaan om dat stukje terug te vinden).

Dan toch maar koken zoals vroeger en proberen bij andere mensen niet te veel te zondigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten