dinsdag 14 mei 2013

Werken en daarna wandeling in Overbroek

Toen we gisterenavond thuiskwamen, vond ik onder andere een berichtje van Jan Gerits. Of ik bepaalde foto’s in de pas opgemaakte Limburgse monografie (uitgave van de KVLS dus) wilde vervangen door andere afbeeldingen die hij mij in bijlage opstuurde en een kleinigheid wilde toevoegen aan de tekst. Hoewel ik eigenlijk wilde kijken naar een volgende aflevering van Star Trek DS9, zorgde ik meteen voor die aanpassingen (vandaag stonden andere zaken op mijn programma), stuurde ik het resultaat op naar Jan (maar blijkbaar heeft hij vandaag zijn mailbox niet gecheckt) en beantwoordde ik alle andere mails die waren aangekomen. Van naar iets kijken kwam natuurlijk niets meer. Vandaag heb ik echter mijn schade ingehaald en echt, ik begin Deep Space nine echt boeiend te vinden.

Dat kijken gebeurde pas na onze werkzame dag. Tijdens onze brunch zei ik tegen Roger dat ik zinnens was naar de man te gaan die Marie-Claire me onlangs had aanbevolen als zijnde iemand die veel mensen in het dorp helpt met het onderhoud van hun tuin. Ik weet niet of ik  het heb uitgelokt, maar Roger heeft daarna spontaan het gras afgereden (uren vermoeiend werk!). Resultaat: ik ben niet naar die man geweest (heb in de plaats eindelijk nog eens gestreken: ook uren werk; ik zou, net zoals Roger, moeten leren de zaken die ik niet graag doe nooit zo lang uit te stellen), de tuin is weer zoals ik die graag heb: heel natuurlijk -  of op het randje van verwilderd, het is zoals je het bekijkt -  maar heel toegankelijk én… de schapen kwamen heel spontaan terug van de wei naar de tuin om te grazen. Stond het gras voor hen vroeger ook te hoog? Glimlach

Daarna stelde Roger een wandeling voor. Het was fris (rond de 14°C) maar, in tegenstelling tot de voorspellingen, regende het niet. We reden nog eens naar het natuurreservaat Overbroek (eigenlijk een beemd) waar we een uurtje wandelden.

P5144157

P5144161 Foto’s Roger

Ik zou toch eens tijd moeten vinden om vogels te leren herkennen. We hoorden er heel veel, maar buiten mussen, eenden, eksters, spechten en fazanten, herkende ik er geen. Er bloeiden ontzettend  veel vergeet-me-nietjes, nog meer dan paardenbloemen die in onze tuin ook welig tieren (maar zelfs die bloemen vind ik mooi) maar we zagen ook nog zwammen.

En dan ineens, tussen al dat moois,  zwerfvuil! Wie zorgt daar toch voor? Bedroefde emoticon

P5144162 Foto Roger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten