vrijdag 21 juni 2013

Huishouden en herinneringen

Het was echt nodig, dus begon ik vandaag na onze brunch de kamers op de etage te stofzuigen. Terwijl ik bezig was op de kamer van onze dochter, hoorde ik een stofzuiger op de kamer van Zeger! Roger bleek onze tweede stofzuiger naar boven te hebben gebracht om mij te helpen. Voor de kamer van Hendrik stonden we zowaar bijna te kibbelen over wie die uiteindelijk onder handen zou nemen! Glimlach 

Uiteindelijk verdeelden we daar het werk maar weer eens!

Ik vroeg me wel af, tijdens het schoonmaken, een bezigheid die me niet echt ligt, maar me altijd heel veel ruimte laat om na te denken,  waarom wij wat in het Frans “étage” heet een “verdieping” noemen? Dat woord wijst toch naar “beneden” terwijl een “étage”  naar boven wijst, of niet?

En deze avond, na nog een spannende aflevering van “Star Trek”, na het beantwoorden van enkele mails en een beetje surfen, kreeg ik een berichtje van mijn vriendin Denise, vanuit Ierland.

Ik denk dat mijn spontane antwoord niet echt gepast was: ik had het over mijn enige reis naar Ierland (met Dirk Lambrechts, Mieke, Paul, en Leo) in 1971. Een vrij avontuurlijke reis en tegelijkertijd een reis die ons de kans gaf echte Ieren te leren kennen (en ook, wat mij betreft, te leren wat een serieuze kater  betekent!) Glimlach 

Maar kun je tegenwoordig nog op die manier op reis gaan? Ik herinner mij dat wij destijds gewoon in het station van Leuven een kaartje kochten voor een bestemming naar “ergens”, en daarna van stad naar stad reisden tot we (per boot) ter bestemming geraakten! 

Ik reis al lang niet meer per trein, maar ik heb het gevoel dat je nu ook daarvoor je reis van het begin tot het einde moet plannen, of niet?

Dit is eigenlijk een vraagje aan jou, (tante) Françoise! Destijds kon ik zo maar vertrekken, eender waar naartoe, en dan in het volgende station beslissen waar ik verder een trein naartoe zou nemen.  Is dat nu nog mogelijk?

4 opmerkingen:

  1. Josiane
    Het is niet meer mogelijk aan wildrijden te doen. Nu betaal je van zone tot zone. Heb je geluk dar de kaartjes knipper niet langs komt, dan kan je dat wel en een trein later nemen. Wil je dit wel dan moet je dat melden en zal je waarschijnlijk moeten bij betalen. Wij plannen gewoonlijk op voorhand onze reis.
    Fijn weekend
    Kusje
    Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat u het huishouden soms liever helemaal over aan een ander? Vind dan nu een huishoudelijke hulp op nl.care.com!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dan moet er hier eerst serieus opgeruimd worden! :-)

      Verwijderen