zondag 2 juni 2013

Onthulling gedenkplaatje Louis Brans

Vandaag werd in Rekem het herdenkingsplaatje voor Louis Brans zaliger onthuld. Veel volk, maar van de KVLS jammer genoeg alleen Jules Geraerts, Jan Gerits en wij…
Voor het mooie weer had Louis Brans van hierboven zelf gezorgd, denk ik! Glimlach

Fanfaremuziek, een stoet tot “Onder de Linden” (dat is een straatnaam), waar wij uiteraard aan deelnamen, mooie toespraken, en daarna onthulling van het gedenkplaatje. Ik denk dat Louis boven de weinige wolken aan de hemel stond te lachen.

P6024315

P6024319 Vooraan rechts, Jules Geraerts en Jan Gerits

P6024323

P6024324 Burgemeester Marino Keulen houdt een (plezante) toespraak

P6024325 ( Foto’s Roger)

IMG_1756 (Roger, Eigen foto)

P6024326

P6024343 Foto’s Roger

Uiteraard volgde daarna een receptie, voor de kerk. Waarop Roger, Jules, Jan en ik genoten van de gul ingeschonken heel lekkere Italiaanse witte wijn...

P6024334  Met Jules en Jan

P6024335 Foto’s Roger

en waarop Jan ons een zekere Jaak Meyssen uit Bree voorstelde, die bleek de familie van mijn schoonbroer te kennen:

P6024337 Foto Roger

Daarna brachten Jan, Roger en ik (Jules had dat al eerder gedaan en was toen al naar huis) een bezoekje aan de mooie museumkerk.

P6024339 Foto Roger

Om te eindigen gingen Roger, Jan Gerits en ik een kleinigheid eten in een van de vele etablissementen van het mooie Rekem. Het viel me  ook op hoe vaak we onderweg naar die locatie spontaan een praatje sloegen met de bewoners van Rekem.

Een heel mooie en gezellige dag dus, alleen vond ik het echt triestig dat de KVLS zo zwak was vertegenwoordigd. Louis Brans heeft zoveel gedaan voor die vereniging! Bedroefde emoticon

2 opmerkingen:

  1. bij één van de foto's was er iemand die fel op Luc Steegen trok. Is die naam jou bekend. vroeger is die directeur geweest van de kunstacademie in Hasselt, is zelf ook een kunstenaar.
    B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die naam is mij bekend, maar ik ken de man niet en weet dus niet of hij aanwezig was. Maar het is best mogelijk.

      Verwijderen