maandag 15 juli 2013

Het woord “andersvaliden” mag ook al niet meer gebruikt worden!

Prachtig weer vandaag. Na onze uitgebreide boodschappen gingen we nog een goed uur wandelen in Wellen (vermits ik toch geen werk had binnengekregen, had ik de tijd ervoor).
Wellen vind ik geen mooi dorp, maar de laatste tijd ontdekken we daar, buiten de dorpskom, mooie paden. Ook deze wandeling viel echt mee, al liepen we weer door een beemd met veel insecten. Roger heeft jammer genoeg geen foto’s gemaakt.

Maar dat was niet waarover ik het wilde hebben in deze post. Deze avond, na ons eten en mijn lectuur in de relax (met uiteraard bittere chocolade smeltend op mijn tong) viel ik op deze website van de overheid.

Jaren geleden werd ons voorgehouden dat we niet meer mochten spreken over gehandicapten, dat die mensen “andersvaliden” heetten. En nu lees ik op die site (kijk onder het titeltje “Wat zeg je niet”) dat je zelfs dat woord niet meer mag gebruiken!

Wat is er gaande met onze overheid? Gaan ze ons straks ook verplichten te zeggen dat 2 + 2 = 5? Bedroefde emoticon

2 opmerkingen:

  1. ja het gaat wat ver tegenwoordig. Soms krijg ik het gevoel dat we niets meer mogen, zouden we terug naar concentratie kampen gaan?

    BeantwoordenVerwijderen