woensdag 16 oktober 2013

Boeken bij de vleet!

We zijn nog altijd boeken aan het schikken en ik vrees dat het nog enkele weken zal duren. Telkens als ik denk dat een beginletter volledig gerangschikt is, duiken er uit andere kamers boeken op die daar nog tussen moeten. Ik verneem bovendien zopas dat neef Anton (de zoon van mijn zus) ons binnenkort nog een hele lading lectuur bezorgt.   Momenteel zijn we nog enkel met de fictie bezig. De non-fictieboeken staan nu in onze werkkamer… maar we hebben er zoveel andere gevonden (weer een beetje overal in huis: op de planken in de gang naar de badkamer en de slaapkamers, in het boekbindersatelier van Roger, op de planken langs de muur van het trappenhuis) dat we die onmogelijk in onze werkkamer kunnen plaatsen. Dat wordt dus ook daar alles reorganiseren en een deel ofwel naar de planken boven verhuizen, ofwel – als daar plaats overblijft – naar de “bibliotheek-eetkamer”!

Door al dat werk komen we natuurlijk niet aan onze dagelijkse wandeling toe. Hoewel… Gisteren hadden we de auto naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt en kwamen we terug met de bus, en vandaag gingen we de auto halen, met de bus. Van de bushalte naar de garage is bijna een half uur stappen, dus heeft Roger zeker voldoende beweging gekregen, al was het niet de mooiste wandeling.

Ik heb vandaag onder andere ook eindelijk die vertaling afgekregen die al voor onze reis was beloofd aan een vriendin.

Daarstraks, op de bus, zei Roger me dat hij bedacht dat we eigenlijk veel boeken konden wegsmijten: al degene die we kunnen downloaden… Maar dat kan ik gewoon niet! Geregeld wil ik immers nog een papieren boek lezen, en ik vind zoveel boeken terug die mij zin geven om ze te herlezen!

Roger heeft vandaag in een van onze boeken een opstel van Zeger teruggevonden, geschreven toen hij nog geen 10 jaar was. Helemaal niet slecht, vond ik! Jongen, als we binnenkort onze verjaardagen vieren (en ik hoop dat ons huis tegen dan een beetje minder overhoop zal liggen) geef ik je die tekst.  Je zult zelf versteld staan!

Vandaag ook een telefoontje met Nany, Hendrik en zijn zus (en Elena die me even kwam vertellen dat ze “veel naar school gaat”)… En weer geen tijd gevonden om mails te beantwoorden! Sorry mensen!

3 opmerkingen: