zaterdag 26 oktober 2013

Een wederdienst?

Iemand had gisteren naar Roger gemaild met de vraag of hij hem puin wilde helpen wegbrengen naar het containerpark. Zoals altijd was Roger geneigd die man meteen te helpen, maar deze keer heb ik mijn egoïsme laten spreken: ‘We hebben zelf nog zo ontzettend veel werk, zeg toch dat je dat de eerste weken niet kunt doen!’. Roger kreeg een beter idee. Hij antwoordde dat hij daar nu absoluut geen tijd voor zou hebben, onder andere omdat hij die takken uit de tuin moest verwijderen. En voegde er aan toe dat als die man eens een middag kwam helpen met die takken, hijzelf des te sneller zou kunnen helpen met het opruimen van het puin. Vandaag kwam er een antwoord: die man kon gerust enkele weken wachten op de hulp van Roger! Over een wederdienst werd niet gerept (en ik die al zo blij was met de regeling die Roger had voorgesteld: ik vind die takken opruimen – ik weet echt niet wanneer we er zullen kunnen aan beginnen – eigenlijk te zwaar werk). Bedroefde emoticon

Gelukkig komt de winter er weldra aan, en genieten we dan toch niet van onze tuin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten