zondag 17 november 2013

Naar onze vrienden in Ronse

Ik had er echt naar uitgekeken. Sinds we allebei uit Antwerpen zijn verhuisd en zo ver van elkaar wonen, zien we elkaar veel minder vaak, die vriendin en ik. We houden wel contact via telefoon of mail, maar af en toe willen we elkaar toch ook in levende lijve ontmoeten. Tussen haar echtgenoot en Roger klikt het ook heel goed, wat betekent dat een middag samen doorbrengen altijd een heel aangename belevenis is.
Vandaag waren we bij hen uitgenodigd. In hun prachtige loft in Ronse. We hebben, zoals steeds bij hen, heel lekker gegeten en gedronken, lang bijgepraat, anekdotes over onze kleinkinderen verteld, geconverseerd over politiek, kunst, opvoeding en zoveel andere items. Ik heb  haar laatste schilderwerken kunnen bewonderen (echt heel mooie dingen!) en we hebben een lange wandeling gemaakt (het is de tweede keer dat we in Ronse rondlopen: lijkt me een aangenaam en mooi stadje!) naar de prachtige, indrukwekkende crypte van de Sint-Hermeskerk. Daarna genoten we nog van een lekker plaatselijk biertje in de gezellige brasserie Harmonie.

En… De laatste keer dat onze vrienden hier waren (op 3 december 2011), hadden ze ons een speciale pepermolen beloofd tegen dat ze nog eens naar hier zouden komen. Wel, die hadden ze al gekocht, wat maakt dat wij als bezoekers met een cadeau naar huis terugkeerden!Glimlach

Echt een deugddoende middag! Roger heeft foto’s gemaakt, ik post er enkele zodra hij die heeft opgeladen. En ik kijk uit naar onze volgende ontmoeting, ergens in de lente 2014!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten