dinsdag 21 januari 2014

Een petitie tegen water

Lang gewerkt deze avond (onder andere drukproeven van Oostland nagelezen) na ons avondmaal en, daarvoor, onze uitgebreide boodschappen. En daarna iets gevonden dat Roger mij had doorgestuurd:

http://www.powerlineblog.com/archives/2014/01/its-enough-to-drive-you-bananas.php

Veel mensen blijken dus zo maar eender wat te tekenen zonder na te gaan waarover het feitelijk gaat! Glimlach

Dat deed me terugdenken aan een grap van mijn goede vriend Jos destijds. Hij sprak zijn vrienden aan over de “grote schrijver” John Def: of ze die kenden, of ze al iets van hem gelezen hadden, wat ze er ervan vonden…

Maar dat vertelde hij mij pas nadat hij ook mij had op de proef gesteld. Dezelfde vraag kreeg ik dus ook en ik (denkend dat ik weer een gat in mijn cultuur had ontdekt): ‘Wie is John Def?’.

Jos schoot in de lach: ‘Ik wilde weten hoe mensen reageren op een verzonnen beroemdheid als ze vrezen zichtzelf belachelijk te maken! Jij bent de eerste die niet zegt dat je die John kent maar die me gewoon vraagt wie dat verzonnen personage is! Die John bestaat dus niet, en ik heb de naam afgeleid van het Franse “jaune d’oeuf” (eigeel). Hardop lachen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten