vrijdag 3 januari 2014

Nababbelgaatje

Mijn vriend (of moet ik hem “broer” noemen?) René maakt me attent op een “nieuw” woord: “nababbelgaatje”! Kende ik niet! Terwijl ik het typ, maakt mijn Word daar geen enkel bezwaar tegen: het zal dus in Nederland al langer bekend zijn, vermoed ik!

Mooi woord en vaak toepasselijke betekenis nadat ik de uitleg van René erover las: “… dat je een beetje in de put (zwart gaatje) zit na een communicatie (meestal met woorden, per telefoon, per sms, per fb of per mail of in het échte leven, wat ze soms IRL noemen) en dan plots niet meer weet wat te zeggen. Wel als je dàt gevoel ook kent, noem het dan samen met mij je "nababbelgaatje”.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het maar een lelijk woord. Wordt het trouwens veel gebruikt? Een kort onderzoek op Google leverde geen enkele verwijzing op. Kortom, ik denk dat René ons voor de aap houdt.

    Arnold van Loon

    BeantwoordenVerwijderen