dinsdag 4 maart 2014

Lectuur en zo…

Vandaag werden er hoofdzakelijk huishoudelijke taken uitgevoerd ten huize Roger-Jessy: zelfs strijkgoed dat zich weken had opgestapeld, werd eindelijk nog eens weggewerkt! Glimlach

Daarna reden we (eigenlijk hoefde ik niet echt mee) naar Sint-Truiden waar Roger op dokterscontrole moest: alles lijkt oké met hem Glimlach.

Allemaal niet erg boeiende bezigheden maar… Nadat ik de nodige mails had beantwoord, luisterde ik naar een interview met Christian Bobin, mij opgestuurd door de Franstalige vriend die ik maar één keer in levende lijve heb ontmoet: boeiend (heb destijds met veel genoegen een paar boeken van Bobin gelezen)! Ik las ook verder in de Franse vertaling van “The silent Life” van Merton, en dit stukje over “Bijna Dood Ervaringen” op het Internet: ook heel leerrijk!

Alles bij elkaar dus wel een boeiende dag. Ook dankzij dit: terwijl Roger en ik wachtten op zijn beurt in het ziekenhuis (na een wandeling van 15 minuten), telden we de vrouwen (patiënten, artsen en verpleegkundigen) die paradeerden met volgens ons lelijke, maar wel modieuze, laarzen die ze over hun lange broek hadden getrokken. Roger had er telkens de meest komische commentaren bij. Maar zijn voornaamste commentaar was toch: ‘Kopen die vrouwen iets omdat het in de mode is, zelfs als ze het eigenlijk lelijk vinden?’

Liefke toch! Je moet echt niet denken dat iedereen hetzelfde mooi en lelijk vindt als jij… Maar je hebt wel gelijk: veel vrouwen vinden iets mooi omdat het in de mode is!Bedroefde emoticon

Na ons avondmaal (gerookte zalm, maatjes, rauwkost en in olijfolie gebakken aardappelen na een soepje dat ik in elkaar had geflanst met restjes sla, ui, look en prei – heel lekker!) nog gekeken naar een akelig boeiende aflevering van Star Trek die mij deed denken aan het verhaal van Odysseus. Ook mijn avond was dus boeiend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten