dinsdag 25 maart 2014

Vers brood

Ik vergat (sorry, Roger) daarnet te vertellen dat Roger deze avond ook eindelijk brood liet bakken door ons broodoventje.

Onlangs hadden we geen brood meer in huis en kochten we er dus bij Delhaize. Daar hebben we ongeveer 4 dagen mee verder gekund (ik eet slechts 2 sneetjes brood per dag, Roger zeker geen vijf), maar op de duur begon ik het brood van Roger te missen!

We dachten lekker brood gekocht te hebben maar het bleek “plakkerig”, hoewel iets minder dan het brood dat je tegenwoordig bij een doorsnee bakker koopt.Bedroefde emoticon

Nu komt de geur mij tegemoet van het speltbrood dat Roger pas uit de broodmachine heeft gehaald. Heerlijk!

En… Roger heeft geen rekening gehouden met alle verkopers die hem vertellen dat je vrij veel witte bloem moet toevoegen aan de bereiding omdat het deeg anders niet rijst: hij heeft de witte bloem tot een minimum herleid… het resultaat is prachtig en geurt heerlijk! Morgen ochtend geen sojatoestanden voor mij, maar vers speltbrood met bittere chocolade! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten